Hoşgeldinizz :)

Powered By Blogger

Translate

24 Şubat 2012 Cuma

Hayvan Sevgisi



Biliyorum ki herkes kedi sevmez, aslında şöyle demek daha doğru olur sanırım; Biliyorum ki herkes "hayvan" sevmez. Ama ben hayvan sevmeyenlerin karakteristik özelliklerini çözebilmeyi çok isterdim, bana göre hayvan sevmeyen bir insan öncelikle kendini sevmiyordur çünkü evinde, bahçesinde yada herhangi bir yerde bir hayvan beslemek o hayvana hayat vermek, sevgi vermek, değer verdiğini göstermek bilmiyorum ama bunları yapabilmek insanın kendisini sevmek ile başlar diye düşünüyorum. Mesela benim kedim var, kediler nankördür derler evet aslına bakarsanız doğru kediler nankör'dür. Ama ben kedi almaya karar verdiğim de veteriner'e gidip "ayy bu olsun çok şirin" diyerek kediyi almadım. 2 sene önce veterinere gittiğimde 4-5 tane yavru kedi vardı en büyüğü 2 aylıktı. Böyle bir köşeye sinmiş uzakta titrek titrek o maviş maviş gözleri ile neler olduğunu anlamaya çalışıyordu. Ona göre dev gibi biri geçmiş karşısına bir  şeyler yapıyor :) Veternir'e dedim ki; Bu kedinin hikayesi nedir? Ve bana bir hikaye anlattı inanın o kadar üzüldüm ki birden kendimi ona karşı sorumlu hissettim .

- Annesi tarafından terk edilmiş, sokaklar da yaşam mücadelesi verirken bir grup acımasız kedi tarafından saldırıya uğramış, veteriner kediyi bulduğun da bir kaç yarası varmış....

- Ben bu kediyi istiyorum dediğimi hatırlıyorum :) Aldım eve geldiğin de işte bu kadar minnacıktı, koltuk altlarına girip kayboluyordu, ancak 2 kişi koltuğu kaldırıp 1 kişinin de koltuğun altına girip kediyi almasını sağlıyorduk. :)


Düşündük adı ne olmalı diye, işte aklımıza klasik kedi isimleri vardır ya ; Boncuk, Maviş, Fındık vbg. sonra baktık pek hareketli oradan oraya koşuyor, oyun oynamayı seviyor :) "BAMBAM" olsun dedik :)


Şimdi bakın kocaman bir kedi oldu :) Tekir cinsi, erkek, sevgi manyağı, şımarık, karnı hep aç, odaların kapısının kapalı olmasına tahammülü yok, oyuncu, mutlaka seninle birlikte yatakta beraber yatacak, kargalara meydan okumayı seven, öpmeye doyamadığımız bir kedi haline geldi :)

Sadece kedi değil bütün hayvanların bizler tarafından sevilmeye ihtiyacı var. Onlar da bir can, ve hor görülmeyi, itilip kakılmayı haketmiyorlar, nasıl bir bebeği annesi terk edip bir yere bırakınca üzülüyoruz, e hayvanlarımızın ne farkı var ikisi de can değil mi?

İşte bu yüzden eviniz de alıp besleyemiyor olabilirsiniz ama en azından veteriner olsun, bakım kuruluşları olsun en azından oralara gidip yardım da bulunun... Hiç bir şey yapamıyorsanız en azından evinizin önüne 1 kap su koyun inanın bu bile çok işe yarayacaktır.


Kendinize Cici Bakın :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İletişim Güzeldir :)

Ad

E-posta *

Mesaj *