Hoşgeldinizz :)

Powered By Blogger

Translate

1 Haziran 2012 Cuma

Bir akşam Yemeği Hikayesi :)


 Dün akşam ne yemek yapsak, ne yemek yapsak diye düşünürken benim meşhur makarnalı tavuk adını verdiğim yemek aklına geldi :) (sanki büyük bir icad yapmışım gibi :) ) Evdeki malzemeler ile birşeyler yaparız dedik elimizde "Kırmızı Biber, Yeşil Biber, Havuç, Mantar, Kabak, Mısır ve Tavuk" var :)



 Tabi Makarnamızı unutmuyoruz, makarnamızıda haşladık tabi önceden bir köşede suyunun süzülmesini bekliyoruz :)


 Makarna süzülmeyi beklerken bende hemen tavaya biraz zeytinyağı döküp kuşbaşı kestiğim tavukları pişirmeye başlıyorum :) Böyle nar gibi kızarana kadar :) biraz kavrulduktan sonra baharat atıyorum üstüne "kimyon, acı biber, nane, kekik, karabiber vbg. " isteğe bağlı tabi ki....




Bir yandan tavuklar yavaş yavaş pişerken diğer taraftan doğramış olduğum havuçları tavaya attım az biraz zeytinyağı dökmeyi unutmuyorum :) "Zeytinyağı Can'dır. :) 




Havuçlar biraz kavrulduktan sonra Kabak, Kırmızı Biber ve Yeşil Biberide sırasıyla belli aralıklarla havuç'un yanına atıyorum beraber kavrulmaya başlıyorlar, bu arada tavuk nar gibi olmaya başlıyor :)





En son bütün malzemeler iyice hafif böyle yumuşak hale geldikten sonra Mantar'ımızı tavaya atıyoruz, zaten mantar suyunu salıyor beraberce kendi yağlarında sularında kavrulsunlar diye onları baş başa bırakıyorum :) (arada karıştırmak şartı ile )





Ve artık garnitürlerimiz iyice kavruldu, tavuğumuz istenilen kıvama geldi artık haşlamış olduğumuz Makarna'yı , Tavuğu ve Mısır'ı tavaya ekleyebiliriz.... Ocağın altını kısıyoruz kalan malzemelerimizi tavaya ekliyoruz güzelce harmanlıyıp tüm yemeğin aynı ısıda olmasını sağlıyoruz :)





Ve işte tabaktaki yerini aldı biraz yoğurt ile midenize doğru yola çıkmaya hazır :) 
yanına sucuk kızarttık biz olayla alakası yok :)




Nacizane elimizdeki malzemeler ile bir akşam yemeği yaptık yedik afiyetle :) Umarım bir gün sizde denersiniz tadı çok güzel oluyor güvenin bana :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İletişim Güzeldir :)

Ad

E-posta *

Mesaj *