Hoşgeldinizz :)

Powered By Blogger

Translate

14 Eylül 2012 Cuma

Akne mi ? pöööfffffff



Akne akne akne ııyyyyy bööyykkkk pöööffff gibi değimleri kendilerine laik gördüğüm sivilce sorunu..... Aslında birde isim takıyoruz biz onlata Jabaı, Ayşe, Uzaylı, Mamudddd vbg. sivilcemizi eğlenceli hale getirmeye çalışıyoruz çünkü yersiz zamansız zamanlarda kendileri saçma salak yerlerde birden türeyiveriyor.... 

Bu akne denilen zımbırtı vücuttaki hormanların, derideki yağ bezlerinin , kıl köklerinin düzgün çalışmaması sonucu gelişen bir hastalık olarak nitelendiriliyor. Tıkanmış gözeneklere ve sivilce adı verilen lezyonlara neden olup genellikle de yüz, boyun, sırt, omuz ve göğüs kısmında ortaya çıkar... Psikolojik sorunlara neden olur ve kalıcı lekelere neden olabilir. 

Ergenlik döneminde her iki cinste de androjen seviyesinde artışlar meydana gelir, bu yağ bezelerinin büyüyüp daha fazla yağ salgısı üretmesine neden olur, genelde erkeklerde aknelerin daha sık oluşunun nedenlerinden biri androjen artışının daha fazla olmasıdır. Hormonel değişikliklerde akneye sebebiyet verebilir. Sevgili saygılı Bilim Adamlarımız aknenin bazı kişilerde Genetik olabilme ihtimalini de öne sürmüştür.... Ayrıca yağ bazlı kozmetik ürünlerin gözeneklerin tıkanmasına da yol açar ve bu yüzden akne oluşumunu yaratmış oluruz hemde kendi ellerimizle aman allahımmmmmmm.....

Peki akneyi şiddetli hale getiren bulgular nelerdir ?

Kadınların regl dönemine yakın zamanlarda gerçekleşen hormonal değişiklikler, biraz önce bahsettiğim gibi yağ bazlı kozmetik ürünleri, sıkı kıyafetlerin giyilmesi( ter ve cilde baskı yapması nedeni ile), hava kirliliği, yüksek nem oranları, aknelerin tırnak yardımı ile sıkılması, ve malumunuz duygusal çöküntü, stres.......

Akne ergenlik çağındaki kişilerin %85'inde görülmektedir, 18 yaşlarında en yüksek düzeyine ulaşır fakat çok sayıda erkek ve kadın 40'lı yaşlarında da akne probleminden etkilenebilir. Bunun tedavi sürecinde herkesin bir yöntem söylediği bir ülkede yaşıyoruz. Kimisi doktora gitmiştir onu önerir, kimisi organik malzemelerden ilaç yapmıştır onu önerir, kimisi ilaç tedavisi yapar, kimisi kozmetik markalarının çıkardığı oldukça pahalı ürünleri tercih eder..... ama bunun tedavisi iyice araştırmaktan geçer cilde uygulanan veya ağız yolu ile alınan ilaçlar kullanılmalıdır ama bunun öncesinde doktorunuza başvurup cilt tipinizi, aknelerinizin türünü ve sizde kurduğu hükme göre yapılacak tedaviyi öğrenmeniz gerekmektedir. 

Tabi bazı ilaç tedavilerinin sonucu mutlu bitse de o süreç içerisinde kullanılan ilaçların vücudunuza yan etkileri bulunabilir, bu yüzden tedaviyi yarım bırakmadığınız sürece aknelerinizden kurtulmanız mümkün..... Mesela benim bu anlamda biraz sorunum vardı sanırım Liseye gidiyordum net hatırlamıyorum ama Ermeni Hastanesinde Dr. Serkis miydi neydi onu çok önermişlerdi gitmiştim, bana belli ilaçlardan oluşan karışımlar verdi ve bunları yüzüne süreceksin dedi böylşe iğrenç kokan bir merhem yeşil yeşil bööyykkkk ama ben o kadar çok bunalmıştım ki bu sivilce illetinden kullandım çünkü karşımdaki doktor bu işi biliyor dedim... Kullandım, kullandım bir süre sonra yüüzm kıpkırmızı oldu balon gibi şişti, gözüm, burnum, dudaklarım kaldı minnacık ateş gibi yanıyor hani yüzüme doğru yumurta kırsan, braz pulbiber, karabiber oohh mis bandır bandır ye derecesinde yanıyorum.... Bana verdiği kremi de aldım doğruuu hastaneye, dedim naptın sen bana ya ? ( evdeki bütün aynaları kapadım, dışarı çıkamadım, camdan bile bakamadım yani o derece ) 

Bir alerji testi yapalım dedi.... Yaptık bir o alerji testini, meğersem içine koydurduğu ilaçlardan birine alerjim varmış..... Başta yapması gereken alerji testini sonda yaparsan olmaz tabi ki değil mi??? aldım kremi attım kafasına bırak sen bu işi serkiscimm dedim ( tabi ortalığı ayağa kaldırdım o ayrı ) kremi kullanmayı bırakınca yavaş yavaş yüzüm normal haline dönmeye başladı...


Diyeceğim o ki; benim gibi bu duruma düşmemek için sağlam derinlemesine bir araştırma yapıp ondan sonra gerekli işlemlerinizi yapın.... Benden söylemesi :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İletişim Güzeldir :)

Ad

E-posta *

Mesaj *