Hoşgeldinizz :)

Powered By Blogger

Translate

5 Eylül 2012 Çarşamba

Şalgam Suyu....




Şalgam Suyu hiç sevmediğim hatta nefret ettiğim içeceklerden biridir. Şu yaşıma kadar toplasanız 1 bardak içememişimdir, nedense hiç Şalgam alışkanlığım olmadı, evde de bir babam çok sever onun dışında ki aile bireylerimiz nefret eder zaten eve de pek alınmaz.... 


Ne bilim rakı ile hiç şalgam içmemişimdir, su yada soda gerçi rakının yanında çay içeni bile gördüm hani şalgamdan daha çok garibime gitmişti, bazı bölgelerde rakı çay ile içilirmiş oppss dedim ya ne alaka... Neyse konudan sapmayalım konumuz Şalgam Suyu :) 




Okudum ki şalgam suyu çok faydalıymış, neresinde bunun faydası dedim baktım öğrendim ; Mesela Şalgam suyu vücut için doğal ilaç görevi görmekteymiş, şalgam suyunun ana malzemesi mor havuç (cahil cüheyla ben mor havuç bugüne kadar görmedim bile ) Bildiğiniz A vitamini deposu imiş.... Göz sağlığına, mide, karaciğer ve sindirimi kolaylaştıran mor havuç B vitamini grubunuda içine katıyor, özellikle kalciyum, potasyum, demir yönünden de zenginmiş. 

Ayrıyetten hücre yenileyici özellliği de barındırıyor. Havuçta biliyorsunuz ki bol bol bol miktarda şeker bulunuyor ama mayalanma yolu ile bu şekeri bünyesinden atıyor bu nedenle şeker hastaları da rahatlıkla şalgam içebiliyor.

Peki bu Şalgam Suyu nasıl yapılıyormuş ( benim için değil meraklısına ) ;

Ana malzemeler diye geçen "Mor Havuç, Acı Süs Biberi, Limon Tuzu, Su, Tuz, Maya ve Bulgur"

Mesela 1 kg Mor Havuç için, 1 Su bardağı Köftelik Bulgur, 8lt Su, Tuz ve Limon Tuzu kullanılıyor. 

Yapım aşamasına geçtiğiniz zaman ise; Havuçlar iyice yıkandıktan sonra uzunlamasına bir parmak kalınlığında kesiliyor, sonra kapaklı bir kaba 8 lt su ile konuluyor, tuzu atılıyor bir miktarda limon tuzunu da eriterek katıyoruz. Daha sonra bir tülbentin içine köftelik bulgurumuzu bohça gibi sarıp karışımın içine koyuyoruz. ( Bu işleme mayalama adı veriliyormuş ) Mayalamaya bıraktığınız şalgam 10-15 gün içinde size şalgam suyu olarak geri dönüyor. Sonrasında sizde afiyetle içiyorsunuz.....

Ben bunu hiç bir şekilde yapmam istediği kadar faydalı olsun havucu katır kutur yemeyi tercih ederim açıkçası ama işte seven kişiler de var... Zevkler ve renkler diyorum meraklısına afiyet olsun diyorum :) 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İletişim Güzeldir :)

Ad

E-posta *

Mesaj *