Hoşgeldinizz :)

Powered By Blogger

Translate

14 Mayıs 2013 Salı

Sıkıldım.... Yazdım....




Dün ofise geldiğim zaman pazartesi olmasına rağmen gayet iyi dileklerimle etrafa pozitif pozitif enerjiler göndermeye çalıştım ve bir baktım akşam olmuş, Depresif Pazartesi geçmiş fakat bugün geldiğim zaman anladım ki 2006 dan beri çalış mış olduğum firma hiç bire şekilde iyi niyeti, güzel sözü, çalışma azmini hak etmiyor.... Nedenine gelirsek aslına bakarsanız o kadar fazla nedeni var ki peeehh hangi birinden başlasam bilemiyorum ayrıca anlatıp sizi daraltmaya gerek yok...

Geçen gün bende patron olmaya karar verdim ve bir sosyal paylaşım profilimde paylaşmış olduğum yazı şuydu ;

Ne mi düşünüyorum ? Madem sordun hemen söyleyeyim..... İşten çıkıp bir şirket kuracağım, sonra işleri yapacağım yağacağım para geldikçe jeep alacağım, yat alacağım ama bu sırada adıma çalışan aslında köle olan ama kod adı personel dediğim kişilere hakları olan maaşlarını vermeyeceğim, sonra aybaşı geçecek, ay ortası gelecek gene paralarını vermeyeceğim ama onlara para vermiyorken gözlerine sokacak şekilde özel harcamalar yapacağım... Yoktan yere şirketime adım başı müdür alacağım onlara 5000-6000 maaş vereceğim, kendime özel yalakalıkta profesyonelleşmiş adamlar tutacağım personel adı altında ve onlara özel muamele yapacağım çünkü onlar benim egomu tatmin edecekler... Sonra kendilerine personel diyen bir grup maaşlarını hala neden alamadıklarını sorup duracaklar hiç umursamayacağım banane kredileri varmış, kiraları varmış, elektrik,su,doğalgaz vbg. faturaları varmış elbet anaları babaları yardım eder diyeceğim ve kulak arkası yapacağım.... Ve bunları yaptıktan sonra da akşam evime gidip kafamı yastığa koyup rahat rahat uyuyacağım.... Saygılar.

Bunu paragrafı yazarken aslında satır arası değil direk bariz açık açık bahsettim bir şeylerden, bazen herhalde  genel anlamda işleyiş böyle diyorum kendim kendime, mesela bugün ofisimiz gereksiz bir plazada yer alıyor ve binlerce insan çalışıyor ve haliyle sabah saatlerinde bir yoğunluk oluyor bazen 10 dk aşağıda beklediğin olabiliyor, bugünde erken gelmemize rağmen aşağıda beklemek zorunda kaldık ve geldiğimizde neredeyse elinde  sihirli bir değnek olsa kurbağa çevirecek bir şekilde sanki adam öldürmüşüz gibi bir tepki, ve bunun üzerine şirketçe aldığımız bir cezamız "bugün 18:30 da çıkacaksınız"....

Şimdi sorarım size ben bilmiyorum hadi ben cahilim, hadi ben şirket yönetmekten anlamam diyelim ve illaki bir bilen vardır diyerekten soralım... Şirket yönetmek, Firma Sahibi olmak, Kurumsal Firma olmak bu mudur?

Evet biz birer personel olabiliriz evet belki bizim kartivizitimize  Genel Müdür, Finans Müdürü, Pazarlama Müdürü vbg. sıfatlar tanımlanmamış olabilir ama bilinmeli ki personel dediğiniz kişiler birer köle değillerdir, onlara maaş verdiğinizde onların sahibi olmuyorsunuz, kendi egolarınızı tatmin edebilmek için çalışanlarınızı hor görüp, yerden yere vuramazsınız... Normalde takdir etmiyorsanız, bu size onları aşağılayacabileceğiniz anlamına gelmez...

Eğer ki bu insanlar sizlere saygı duyup seslerini çıkartmıyorsa ( ki aslında yapmak gerekir ama hayat şartları ) bu size el pençe divan duracakları, düğmelerini ilikleyip buyur etimde kemiğimde sizin diyecekleri anlamına gelmiyor. Eskiden yani beni okul zamanımda aman sakın devlet dairesi olmaz kamu olmaz, özel sektöre sırtını daya hayatın kurtulsun dediler diye bizde dayadık sırtımızı özel sektöre ama sırtımızda deri bırakmadılar kemiğe iniyorlar artık, şimdi de özel sektör öldü ne yapıp ne edip devlet memuru olmak diyoruz... Ben 28 yaşındayım bu saatten sonra yeni bir kurulumu kaldıramam yapmam gereken tek şey afedersiniz ama totomu toplayıp kendi oluşumumu kurmam gerekir. Bu benim düşüncem tabi ve son noktaya kadar da dayanmayı düşünmek gibi bir salaklık yapsam da, içeride emeğimi bırakmaya niyetim yok.

Benim annem de patron ama ben bugüne kadar hiç böyle bir şey görmedim kendisinden, çalışanları kendisini çok sever, hak yemez, insana insan gibi davranır, işini iyi yapana sonuna kadar destek olur, bilmiyorsa öğretir yetiştirir. Ben böyle gördüm ve doğrusu da budur diye bilirim. Personel derisi yüzülecek bir mal değildir, ne farkımız var allah aşkına, üç kuruş daha fazla paranız var diye kendinizi üstün görmek niye ?
Ben inancı yüksek biriyimdir, kalpten inanırım bazı şeylere, siz ve sizin gibiler ne sanıyorsunuz ki yeri geldiğinde özel muamele göreceğinizi falan mı ? Gün gelecek aynı yerde aynı seviyede hesap vereceğiz o zaman kimse size buyurun siz vakti zamanında zengin ve şirketi yatı katı olan kişilerdendiniz sizi şöyle V.I.P bölümümüze alalım mı diyeceklerini sanıyorsunuz ? peeeehhhhhh hacılar çok yanılıyorsunuz ya aradakı tek fark siz bizden daha bronz olacaksınız benden size söylemesi ;)

Çok konuştum biliyorum ama bazen düşünmeden edemiyorum sanırım ben ve benim gibi düşünenler bu yüzden hala kendini bir şey sananların altında çalışıyorlar, sırf onlar gibi olamadığımız için böyle oluyor diye düşünüyorlar ama çaba harcamayın bizler asla onlar gibi olamayız eğer olabilseydik onlarla aynı masada oturup iş konuşuyor olurduk... Evlerinde çoluk çocuklarına hükmedemeyip gelip şirketlerinde, fabrikalarında, mağazalarında emirler yağdırığ, ezip, büzüp kendilerini hangi kefeye koyduklarını iç dünyalarına girip çözebilmek isterdim....

Neyse ben kaçayım çok konuştum :) Öpüldünüz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İletişim Güzeldir :)

Ad

E-posta *

Mesaj *