Hoşgeldinizz :)

Powered By Blogger

Translate

2 Ağustos 2015 Pazar

Mandala...




Uzun zamandır etrafımdan duyuyorum mandala terimini, aslına bakarsanız konu üzerinde herhangi bir bilgim yok idi, taa ki geçenlerde kardeşim mandala boyama kitabı aldım onu yapıyorum diyene kadar... Nedir ? Ne değildir? derken hem kardeşimin anlattıkları hemde benim girip nete baktıklarımdan sonra vay arkadaş dedim, ne kadar da güzel bir şey bu, hatta mandala boyamaya kalktığın zamanki odaklandığın tek şeyin bu olmuş olması sanırım kişide ayrı bir haz, huzur veriyordur diye düşünmeye başladım ve sanırım bende istiyorum bunlardan :) İnternette bir sürü boyalı boyasız örneği var ne kadar güzel şeyler çıkıyormuş ortaya hayran kaldım valla....




Sonra bir baktım ki mandala yapımı ile ilgili kurslar var imiş, bakarken karşıma mandala.com adında bir web sitesi çıktı, 40.000 yıl öncesine dayanıyormuş mandala, Mandala'nın anlamı ise Manda(enerji-öz), La(kap) demek imiş, Sanskritçe den gelen bir kelimeymiş. "Mandala desenleri insanların hayatlarında dileklerinin ve arzularının gerçekleşmesi için yaptıkları manyetik çekim gücü olduğuna inanılan şekillerdir. Tüm mandala desenleri dairesel bir form içindedir. Daire, bütünlüğü simgeler, bir ucu sonsuza, diğeri de bedenimiz ve aklımıza kadar uzanır. Çizilen ve yaratılan Mandalalar beynimizin sağ ve sol yarım kürelerini dengeler, düşüncelerimizi ve sezgilerimizi bir noktaya toplamamıza yarar ayrıca merkezde kalabilmeyi sağlar." demiş Gülben Gönülden


Mandala ile ilgili daha da detaylı bilgiye ulaşmak isterseniz  mandala.com adresini bir ziyaret etmenizi isterim. Bende şimdi en güzel mandalayı nasıl yaratabilirim onu bulmaya çalışacağım :) 

Eğer aranızda mandala boyama kitaplarından edinmiş olanlarınız var ise bana nerelerden aldıklarına dair bilgi verebilirler ise bende temin etmek isterim :) 


Kaynak: www.mandala.com.tr/



3 yorum:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İletişim Güzeldir :)

Ad

E-posta *

Mesaj *